آرشیو تیر ماه 1402

استفاده از چاشنی و ادو‌یه‌های مختلف بهترین طعم‌ها را می‌آفرینند

سالم بخور همیشه بخور!

۱۰ بازديد

کینوا چیست؟

کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات است و  می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است. خاستگاه این گیاه امریکای جنوبی است.
کینوآ گیاه بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. این گیاه قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد و اکنون نیز در آمریکای جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت است. در دهه اخیر کینوآ به عنوان یکی از «دانه‌های باستانی» و جایگزین سالم‌تر و جذاب‌تر گندم است. در کشورهای غربی شناخته شده‌است. گیاه کینوآ، گیاهی مقاوم به شرایط کم‌آبی و شوری میزان برداشت آن در هکتار با توجه به شرایط کشت دو تا شش تن می‌باشد.
کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است.


دانه کینوا

انواع کینوا

کینوا از جمله محصولات و دانه ‌های خوراکی است که به عنوان غلات مورد استفاده افراد قرار می‌ گیرد. اما می توان گفت این محصول غلات واقعی نیست و دانه ای شبیه به غلات می باشد. از طرف دیگر افرادی که به تغذیه سالم و مفید اهمیت بسیاری می دهند، از این محصول استفاده می کنند و می توان گفت این دانه خوراکی نزد آن ها بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.
این دانه خوراکی دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از آن ها خواص و مزایای مخصوص به خود را دارند. علاوه بر این می توان گفت این محصولات به دلیل اینکه دارای مواد مغذی و فیبر بسیار بالایی می باشند و کاشت آن ها بسیار آسان می باشد، امروزه به عنوان پر مصرف ترین و پرطرفدار ترین محصولات شبیه به غلات مورد استفاده قرار می گیرند.
این محصولات دارای انواع مختلفی از جمله کینوا قرمز، کینوا سفید و کینوا سیاه می باشند که هر یک از انواع مختلف آن ها ویژگی و مزایای مخصوص به خود را دارند و دارای روش پخت آسان و سریع می ‌باشند که در خرید گرانولا برای بدست آوردن قیمت مناسب باید به آن دقت کنیم.

تفاوت انواع کینوا با یکدیگر

با توجه به مطالبی که در بالا اشاره کردیم این نوع محصول و دانه گیاهی دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از انواع مختلف آن از خواص و ویژگی های بسیاری برخوردار هستند. به عبارت دیگر می‌ توان گفت انواع کینوا از جمله کینوا سفید، کینوا قرمز و سیاه تفاوت اندکی با یکدیگر دارند و این تفاوت در بافت، طعم و مزه و زمان پخت آن ها می باشد. بنابراین می توان گفت این محصولات از نظر روش پخت مزایا و فواید بسیار هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و می توان گفت خاصیت و مزایای آن ها به یک اندازه می باشد.
علاوه بر این برای بررسی دیگر تفاوت های انواع کینوا می ‌توانیم بگوییم که کینوا سفید در مقایسه با دیگر انواع مختلف آن در دسترس تر می باشد و نسبت به انواع دیگر کینوا بعد از پخت دارای بافت نرم تری است. کینوا سیاه نیست از جمله دانه های خوراکی است که طعم و مزه شیرین تری نسبت به دانه های خوراکی سفید دارد و بعد از پخت رنگ سیاه خود را به خوبی حفظ می کند.
همچنین می توان گفت کینوا قرمز از جمله دانه های خوراکی است که بعد از پخته شدن رنگ آن تغییر می ‌کند؛ یعنی رنگ آن قهوه‌ ای می ‌شود. علاوه بر این، این نوع دانه خوراکی شیرین می باشد و بعد از پخت به دلیل اینکه شکل خود را حفظ می کند به عنوان بهترین گزینه برای تهیه و استفاده در سالاد های سرد مورد استفاده قرار می گیرد.
به همین منظور می ‌توان گفت افراد با در نظر گرفتن این تفاوت‌ های جزئی می توانند بر اساس میل و سلیقه و یا به عبارت دیگر بر اساس ذائقه خود کینوا های مناسب را خریداری کنند و از ویژگی و فواید بسیار خوب این محصولات گیاهی بهره ‌مند شوند.

آرد کینوا

کینوا یا همان پودر پروتئین کینوا از خواص ارزشمند دانه کینوا چیزی کم ندارد. فواید و ارزش غذایی آرد کینوا به گونه ای است که می توانید از آن به عنوان پودر پروتئین طبیعی بدنسازی نیز بهره ببرید.
 
  

مزیت های استفاده از پودر پروتئین کینوا:

 
 افزایش قدرت و عضله سازی
 
 کاهش میل به غذا خوردن
 
 جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست در طول رژیم
 
 جلوگیری از ریزش مو در طول رژیم
 
 تثبیت کردن سطح قند خون
 
 بهبود انرژی
 
 بالا بردن ایمنی بدن
 
 بهبود سلامت قلب
 
 افزایش طول عمر
 
مهمتر از همه اینکه این پودر کاملاً طبیعی بوده و شبیه هیچ پودر صنعتی دیگری برای بدنسازی نیست.

نحوه استفاده:

روزی یک الی دو قاشق غذاخوری به سالاد، ماست، شیر، اسموتی، آبمیوه، سوپ، کتلت، کوکو یا هر غذایی که دوست دارید اضافه کرده و میل کنید.
 

کینوا سه رنگ


کینوا در سه رنگ سفید،سیاه و قرمز می باشد. کینوا سیاه دارای قویترین طعم و عطر و تردترین بافت می باشد و کینوا سفید بعد از پخت دارای بافتی نرم تر است و طعمی لذیذ دارد. تفاوت بزرگ دیگر در بافت این ۳ نوع کینوا است. کینوا سیاه پوسته ضخیم تری نسبت به کینوا سفید دارد و بافت آن پس از پخت نسبت به سفید ترد تر است.

کینوا از کجا بخرم؟

با توجه به خواص و مزایای ارائه شده در مورد کینوا و انواع آن، وجود چنین دانه‌ای با ارزش غذایی بالا در هرخانه‌ای الزامی است به همین دلیل کیفیت و قیمت نیز مهم است و انتخاب یک فروشگاه معتبر نیز ضروری است با توجه به تجربه خرید خودم از فروشگاه آنلاین هانی‌فود به شما نیز پیشنهاد میکنم زیرا می‌توانید با قیمت خرید کینوا سه رنگ و همچنین با قیمت خرید آرد کینوا بسیار مناسب آنها را تهیه کرده و با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت و ارسال فوری تحویل بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید مقاله قبلی که در مورد معجزه استفاده ادویه در غذا‌ها را نیز مطالعه کنید چون طعم زندگیتون با غذاتون خوشمزه میشه.
 

معجزه استفاده از ادویه‌ها در غذا

۱۱ بازديد

دلیل خوشمزه شدن غذاها چیست؟

در این مقاله میخواهم در مورد معجزه ادویه ها بر طعم غذا اطلاعاتی را ارائه دهم. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل خوش طعم شدن غذای مجالس و رستوران‌ها ، ادویه ای است که در طبخ آن ها به کار می رود علاوه بر طعم و رنگ زیبایی که ادویه ها به غذا می دهند خواص بی نظیر درمانی دارن که با شناخت این خواص می توانیم علاوه بر یک غذای لذیذ تاثیر بسزایی بر افزایش و بهبود سلامتی خود و خانواده داشته باشد. ادویه ها و گیاهان نیز به عنوان روشی برای پوشاندن طعم و بوی نامطبوع غذا و بعداً برای تازه نگه داشتن غذا استفاده می شد. با من تا انتهای مقاله همراه باشید قرار است مطالب مفیدی به اشتراک گذاشته شود.

فلفل پول بیبر


انواع ادویه ها و کاربرد آنها

برای دانستن ادویه‌جات و کاربرد آنها بایستی با خواص دارویی آنها نیز آشنا شد. ادویه ها و گیاهان دارویی از دیرباز هم برای آشپزی و هم برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه‌جات نه تنها باعث افزایش طعم، بو و رنگ غذا و نوشیدنی می شوند، بلکه می توانند از بیماریهای حاد و مزمن نیز محافظت کنند. اکنون شواهد زیادی وجود دارد که ادویه ها و گیاهان دارویی دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی، ضد توموری، ضد سرطان زا و کاهش گلوکز و کلسترول و همچنین خواصی هستند که بر شناخت و خلق و خو تأثیر می گذارد. ادویه ها و گیاهانی مانند میخک، رزماری، مریم گلی، پونه کوهی، دارچین و فلفل پول بیبر قرمز با محتوای بالای ترکیبات فنلی، منابع عالی آنتی اکسیدان هستند. همچنین ادویه هایی مانند  زردچوبه، سیر ، زنجبیل و زیره و همچنین چیلی، فواید زیادی برای سلامتی دارند.

 

مواد معدنی موجود در ادویه ها

متخصصین تغذیه همچنین استفاده از ادویه های دیگری را برای دلایل مشابه پیشنهاد می کنند. بیشتر این ادویه ها مقداری مواد معدنی دارند، مثل:

_ مس
_ منگنز
_ منیزیم
_ فسفر
_ پتاسیم
_ سدیم

علاوه بر آن برای آماده کردن یک وعده غذایی مقوی، مقدار کمی ادویه را برای جذب ویتامین ها استفاده کنید، مثل:

_فولات
_ویتامینB6
_ویتامین C
_نیاسین
_ریبوفلاوین
_ویتامین A
_ویتامین E

باید بدانید که قدرت اسیدهای ضروری متنوع بدن را ادویه ها تامین می کنند که شما را به حرکت وا می دارد. مصرف استیک با مقداری ادویه تا 22درصد اسید پانتوتیک را افزایش می دهد. همچنین می توانید مقدار کافی پروتئین را از طریق ادویه به وعده غذایی اضافه کنید.

دارچین
دارچین به‌تنهایی حاوی بیش از ۴۱ نوع ترکیب محافظت‌کننده‌ی بدن می‌باشد، این ادویه‌ی قهوه‌ای رنگ و خوشبو که به دو صورت پودر و چوب قابل استفاده است. خواص دارویی دارچین حاصل از پوست درخت دارچین است. پوست درخت دارچین حاوی موادی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثرند. ضدالتهاب بودن، کاهش قند خون، افزایش ایمنی بدن در برابر سرطان، حمله قلبی و میکروب‌زدایی از بدن از فواید دارچین است.

زردچوبه

 زردچوبه جزو جدایی ناپذیر از غذاهای ایرانی زردچوبه است. زردچوبه به نوعی متعادل کننده طعم غذا بوده و خواص فراوانی دارد. خاستگاه اصلی این ادویه زرد رنگ در هند است. زردچوبه یی از قویترین انواع آنتی اکسیدان‌هاست و باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. زردچوبه طعم دهنده اصلی بسیاری از غذاهای ایرانی است.

فلفل پول بیبر

فلفل پول بیبر ترکی می تواند جایگزینی مناسب برای پاپریکا و فلفل قرمز در طبخ غذاها باشد، طبع این نوع فلفل به نسبت ملایم و معتدل است به همین دلیل می‌توان گفت تقریبا همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. از جمله خواص آن می‌توان کاهش قندخون، درمان ناراحتی معده، درمان اسهال، بهبود روماتیسم و درد مفصل می‌توان نام برد.

هل

از هل در تهیه بسیاری از دسرها و غذاها استفاده می‌شود. این ادویه مقوی طعمی شیرین و در عین حال تند دارد. هل انواع مختلفی دارد که شامل هل سیاه، سفید و سبز می‌باشد. پرکاربردترین نوع آن هل سبز است که عطر تندتری نسبت به بقیه دارد. همانطور که گفته شد هل چاشنی معطری برای بسیااری از غذاها، نان‌ها، انواع مربا، دسر و شیرینی می‌باشد.

زعفران

زعفران یا طلای سرخ همه را مجذوب عطر، رنگ و طعم جذاب خود می‌کند. این ادویه گران قیمت در آشپزی ایرانی و تهیه انواع دسر و شیرینی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. زعفران نوعی مسکن طبیعی بوده و علاوه بر جنبه درمانی، مصرف آن برای زیبایی و درخشش پوست هم توصیه می‌شود.

از انجایی که من خودم عاشق غذای تند هستم ادویه‌های تند را همیشه خریداری می‌کنم. من خودم خرید آنلاین رو ترجیح می‌دهم و یک سری ادویه و چاشنی‌ها و مواد مفید برای رژیم غذایی و لاغری را از هانی‌فود که یک فروشگاه آنلاین معتبر است که خریداری میکنم. اتفاقآ این هفته با یک قیمت خرید گرانول فلفل سیاه و قیمت خرید فلفل پول بیبر که کیفیت عالی دارند و خیلی سریع هم به دستم رسید و به شما هم پیشنهاد میکنم.

در مقالات بعدی با بقیه ادویه‌ها و چاشنی‌های غذایی بیشتر آشنا می‌شویم.  

 

 

 

 

اولین مطالب آزمایشی من

۷ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۸ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.