آرشیو مرداد ماه 1402

استفاده از چاشنی و ادو‌یه‌های مختلف بهترین طعم‌ها را می‌آفرینند

نوشیدنی چای ماچا چیه؟

۶ بازديد
در چند سال اخیر، چای ماچا به دلیل رنگ سبز روشن و فواید سلامتی بی‌شمارش، محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. ماچا بخشی از خانواده چای سبز است، اما با خواص چند برابر. برخلاف شکل‌های سنتی چای سبز که در آن برگ‌ها را در آب جوش، دم می‌کنید، ماچا پودری است که از برگ‌های ساییده شده چای سبز درست می‌شود. به همین دلیل، هنگامی که ماچا را مصرف می‌کنید، غلظت بیشتری از مواد مغذی و چربی‌سوز برگ‌ها را دریافت خواهید کرد. به همین دلیل چای ماچا برای سلامتی بسیار مفید است. تا انتها با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این چای خوش رنگ به دست بیاورید.

چای ماچا چیست؟


ماچا نوعی چای سبز پودری است که سرشار از آنتی اکسیدان است و به روشی متفاوت از چای سبز معمولی، کشت و تولید می‌شود. ریشه این چای به چین و ژاپن می‌رسد. در این کشورها چای ماچا به هنگام استراحت و مدیتیشن، مصرف می‌شود و به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد در افزایش طول عمر بسیار موثر است.

پودر ماچا

تاریخچه چای ماچا

این روزها، تقریباً می‌توانید آن را در هر کافی شاپ در سراسر جهان پیدا کنید. قبل از این که قوری برای دم کردن برگ‌های چای وجود داشته باشد، رسم اولیه چینی‌ها این بود که برگ‌های چای را به صورت پودر در می‌آوردند و سپس چای آسیاب شده را در یک کاسه با آب داغ هم می‌زدند. در حالی که بعداً چینی‌ها «چای سبز کوبیده شده» را کنار گذاشتند و طرفدار برگ‌های چای سبز دم کرده شدند. اما تاریخ غنی ماچا به قرن دوازدهم باز می‌گردد و برای بیش از 800 سال جزء مهم فرهنگ چای ژاپنی بوده است. مشهورترین داستان این است که راهب بودایی ژاپنی، میوآن ایسای برای یافتن چای سبز راهی چین شد. کشیش جوان که ایسای نام دارد، از تجربه خود در چین برای رشد و نوشیدن «چای ساییده شده» استفاده کرد. در نهایت، او رسم نوشیدن چای ماچا را در سراسر ژاپن گسترش داد. این نوشیدنی تشریفاتی با شور و شوق توسط طبقه سامورایی ژاپن پذیرفته شد. سامورایی‌ها جنگجویان ترسناک و در عین حال بافرهنگ و اعضای عالی رتبه جامعه ژاپنی بودند. گفته می‌شود که سامورایی‌ها مراسم چای ژاپنی را با افزودن صدها مرحله دقیق به این تمرین، از جمله حرکات خاص دست، طراحی مناسب اتاق چای، و دستورالعمل‌هایی برای نحوه نشستن و نحوه آماده‌سازی، به یک شکل هنری و سنت فرهنگی تبدیل کردند. مراسم چای سبز بخشی جدایی ناپذیر از آموزش سامورایی‌ها بود و به آن‌ها کمک می‌کرد تمرکز و صبر خود را در آماده شدن برای نبرد بیشتر کنند.

ارزش غذایی و کالری چای ماچا


آنتی اکسیدان‌های موجود در ماچا – یکی از جنبه‌های کلیدی ارزش غذایی ماچا – از سم‌زدایی، کاهش التهاب و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به پیری و بیماری شود، حمایت می‌کند. ماچا معمولاً محتوای کافئین بیشتری نسبت به چای سبز، کافئین مشابهِ چای سیاه و کافئین کمتری نسبت به قهوه دم کرده دارد. از آن جایی که ماچا از بوته‌های چای در سایه تولید می‌شود، برگ‌های چای تمایل بیشتری به حفظ کافئین خود دارند. با این حال، مانند تمام نوشیدنی‌های کشت شده از گیاهان کافئین‌دار، میزان کافئین در هر فنجان چای ماچا به نحوه تهیه پودر ماچا بستگی دارد. هنگام خرید بسته بندی را به دقت مطالعه کنید تا از نحوه تولید آن مطمئن شوید.

۲۲۵ گرم نوشیدنی محتوای کافئین در انواع چای به شرح زیر است:
چای سبز 24 تا 40 میلی گرم کافئین
چای سیاه 14 تا 61 میلی گرم
کافئین ماچا 25 تا 70 میلی گرم
کافئین قهوه دم کرده 85 تا 200 میلی گرم کافئین

طبع چای ماچا چیست؟


طبع چای سبز سرد و خشک است. غلظت چای ماچا به دلیل داشتن پودر برگ چای سبز، سردی بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است با کمی عسل، دارچین، شیره انگور یا خرما میل شود. به ویژه کسانی که طبع خودشان نیز سرد است و مشکلات گوارشی دارند. انواع چای ماچا ماچا در بسیاری از مناطق در سراسر ژاپن رشد می‌کند و هر منطقه، طعم‌ها و رنگ‌های کمی متفاوت را در برگ‌های آسیاب شده نهایی چای سبز ارائه می‌دهد.
ماچا معمولا در دو درجه کیفیتی مختلف فروخته می‌شود: درجه تشریفاتی درجه تشریفاتی باکیفیت‌ترین ماچا از جوانه‌ها و برگ‌هایی است که با دقت کشت شده‌اند. درجه تشریفاتی بیشترین توجه را به جزئیات در طول پرورش می‌دهد تا تازه‌ترین، لطیف‌ترین مزه و صاف‌ترین ماچای زمین را به دست آورد. درجه تشریفاتی معمولا به تنهایی و بدون هیچ شیرین‌کننده یا افزودنی دیگری سرو می‌شود.

پودر چای ماچا را از کجا بخرم؟

پودر ماچا با توجه به خواص گفته از چای ماچا تهیه پودر خالص خیلی مهم است و در نتیجه فروشگاه معتبری که این چای خوش طعم و خوش رنگ را با درجه خلوص بالا ارائه دهد انگشت شمار است اما من به شما عزیزان فروشگاه اینترنتی هانی‌فود را معرفی میکنم که محصولات ارگانیک و تازه ارائه می دهد و همچنین قیمت خرید پودر ماچا را نسبت به سایر فروشندگان مناسب و در اسرع وقت تحویل می دهد. همچنین از شما عزیزان دعوت میکنم مطلب مربوط به تنقلات خوری سالم را نیز مطالعه کنید.

تخمه افتابگردان دور سفید چیست؟

۱۲ بازديد

تخمه آفتابگردان دور سفید

تخمه آفتابگردان سفید یکی از لذیذ ترین آجیل ها می باشد که در خانواده‌ها ایران طرفداران بسیاری دارد. تخمه آفتابگردان از آن جهت که در گروه دانه های روغنی دسته بندی می شود می تواند تاثیرات مثبتی بر روی سلامتی بدن داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی خواص تخمه آفتابگردان دور سفید خواهیم پرداخت.

تخمه آفتابگردان دور سفید

ارزش غذایی تخمه آفتابگردان دور سفید

تخمه آفتابگردان دور سفید از جمله تنقلات پرطرفدار است. اگر شما هم به عنوان یک ایرانی از جمله افرادی باشید که بازی های فوتبال را دنبال می کنید و یا به دیدن فیلم علاقه مند هستید، حتما با لذت خوردن این دانه روغنی آشنا هستید. در واقع از خواص تخمه آفتابگردان دور سفید که بگذریم طعم خوشمزه آن یکی از دلایل استفاده بیش از اندازه از آن در موقعیت های مختلف است.
تخمه آفتابگردان دور سفید که میوه گل آفتابگردان است از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و می توان از آن به عنوان یک میان وعده ی مغذی و مفید در برنامه ی غذایی روزانه استفاده کرد. خواص این نوع تخمه آفتابگردان باعث شده است که افراد زیادی تمایل به استفاده از آن در برنامه ی غذایی خود داشته باشند و به همین دلیل است که مصرف آن در کشور ما بسیار بالا است.
به همین دلیل در شهر های مختلفی از ایران این نوع تخمه کشت می شود. امروزه انواع مختلفی از این نوع تخمه در ایران کشت می شود که از جمله آن ها می توان به تخمه شمشیری، دور سفید، بادامی، ریز و امینی پسته ای اشاره کرد.
در رابطه با ارزش غذایی تخمه آفتابگردان باید گفت که هر 100 گرم از آن می تواند حدود 190 کیلو کالری انرژی را وارد بدن شما نماید. 100 گرم از این دانه ی روغنی حاوی 16 گرم چربی، 4 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین می باشد. علاوه بر این، انواع ویتامین های E، ویتامین B1، ویتامین B6 و ویتامین B3 در آن موجود می باشد. همچنین، مواد مغذی همچون مس، منگنز، سلنیوم، منیزیم و فولات در تخمه آفتابگردان موجود می باشد که آن را به ماده ی غذایی مفیدی تبدیل کرده است.

آشنایی با خواص تخمه آفتابگردان دور سفید

با توجه به آنچه که در رابطه با ارزش غذایی تخمه آفتابگردان دور سفید گفته شد می توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از آن می تواند فواید بسیاری داشته باشد. به همین دلیل لازم است در ادامه به برخی از مهم ترین خواص تخمه آفتابگردان اشاره داشته باشیم.

کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

وجود مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان در تخمه ی آفتابگردان آن را به ماده ای مفید برای کاهش التهابات خطرناک تبدیل کرده است. در واقع، کنترل التهابات در بدن در نهایت منجر به کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مانند سکته های قلبی می شود. به همین دلیل یکی از خواص تخمه آفتابگردان که بسیار مهم می باشد، کنترل بیماری های قلبی است.

پیشگیری از بیماری سرطان

سرطان یکی از بیماری هایی است که در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه ی اکید بر مصرف مواد غذایی مفید در پیشگیری از این بیماری دارند. تخمه آفتابگردان یکی از همین مواد غذایی می باشد. همان طور که گفته شد تخمه آفتابگردان سرشار از آنتی اکسیدان است.
آنتی اکسیدان ماده ای است که می تواند تولید رادیکال های آزاد در بدن را کنترل کرده و از این طریق از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری نماید. بنابراین این موضوع را می توان یکی از خواص تخمه آفتابگردان معرفی کرد.

بهبود عملکرد تیروئید

حتما همه ی شما بار ها این موضوع را شنیده اید که برخی افراد می گویند که دارای تیروئید کم کار یا پر کار هستند. هنگامی که عملکرد تیروئید دچار اختلال شود ممکن است فرد دچار بیماری های مختلفی شود. یکی از عمده دلایل ایجاد اختلال در عملکرد تیروئید، کمبود سلنیوم در بدن می باشد. از جمله خواص تخمه آفتابگردان کنترل بیماری های مربوط به اختلال عملکرد تیروئید است چرا که تخمه آفتابگردان سرشار از سلنیوم می باشد.

پیشگیری از پوکی استخوان ها

از جمله خواص تخمه آفتابگردان می توان به پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت عضلات اشاره کرد. همواره شنیده ایم که می گویند کمبود کلسیم در بدن می تواند منجر به پوکی استخوان شود و این در حالی است که علاوه بر کلسیم ماده ی دیگری به نام منیزیم نیز در پیشگیری از چنین بیماری هایی موثر می باشد. به همین دلیل مصرف تخمه آفتابگردان به دلیل وجود مقدار زیادی منیزیم در آن می تواند در کنترل چنین بیماری هایی مفید واقع شود.

کنترل سطح قند خون

تحقیقات نشان داده است که مصرف دانه های روغنی مانند تخمه آفتابگردان در رژیم غذایی می توان میزان هیپوگلیسمی را در بدن کاهش داده و از این طریق به تعادل سطح قند خون کمک کند. در واقع از جمله خواص تخمه آفتابگردان می توان کاهش ابتلا به بیماری دیابت را بیان کرد. چرا که کاهش هیپوگلیسمی مقاومت بدن به انسولین را کاهش داده و از این طریق می تواند باعث کنترل بیماری دیابت شود.

سلامتی پوست

سلامتی پوست یکی از موضوعات مهم به خصوص برای خانم های جوان می باشد. به همین دلیل است که خانم های جوان بیشتر از بقیه ی افراد به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند. از جمله خواص تخمه آفتابگردان می توان به سلامتی پوست اشاره کرد.
با توجه به این که مقدار زیادی ویتامین E در این نوع تخمه وجود دارد می توان آن را ماده ای مفید برای جوانسازی پوست معرفی کرد. همچنین، وجود لیپید های اسیدی چرب در آن می تواند باعث پیشگیری از آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی و آلودگی شود.

بهبود سلامتی مغز

مطالعات انجام شده در حوزه خواص تخمه آفتابگردان نشان می دهد که مصرف روزانه ی این ماده غذایی می تواند اثر آرام بخشی و مسکن بر روی عملکرد مغز داشته باشد. تخمه آفتابگردان از آن جهت که حاوی ماده ی تریپتوفان است، می تواند در بازسازی سروتونین مغز عملکرد مثبت داشته و باعث بهبود عملکرد مغز شود.

کاهش وزن

تخمه آفتابگردان از جمله موادی است که میزان کالری آن بسیار بالا می باشد. اما با این وجود باید گفت که مصرف متعادل آن در طول روز تاثیری بر اضافه وزن نخواهد داشت. در واقع فیبر موجود در آن مانع از اضافه وزن می شود. فیبر موجود در این دانه روغنی باعث می شود که زودتر از آنچه که فکر می کنید حس سیری به شما دست دهد و همین موضوع از پرخوری جلوگیری می کند.
همانطور که گفتیم خواص تخمه آفتابگردان بسیار زیاد است و چون از محبوبیت زیادی برخوردار است. زیاد مصرف می شود، به همین دلیل کیفیت و قطعا قیمت خرید تخمه افتابگردان دور سفید بسیار مهم است و همچنین از فروشگاه معتبر خریداری شود به همین دلیل من طبق تجربه سایت هانی‌فود را معرفی میکنم  زیاد محصولات ارگانیک و تازه به مشتریان در اسرع وقت ارائه میدهد همچنین از شما عزیزان دعوت می کنم مقاله مربوط به تاثیر کینوا بر پوست را نیز مطالعه کنید.
 

معجزه جو دو سر پرک فوری

۱۱ بازديد

جو دو سر پرک فوری یکی از سالم‌ترین غلات روی زمین است و هرچه از خواص جو دوسر بگوییم، کم گفته‌ایم. این دانه‌های کرم رنگ، بدون گلوتن و منبع عالی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های مهم هستند.
مطالعات نشان می‌دهد که جو و جو دوسر فواید زیادی برای سلامتی دارند و باعث کاهش وزن، افزایش عضله سازی، کاهش سطح قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی می‌شوند. این مطلب را تا آخر بخوانید و به طور کامل از خواص جو دوسر در زندگی خود باخبر شوید.

جو دوسر چیست؟


جو دوسر، نوعی غلات کامل است که با نام علمی Avena sativa شناخته می‌شود. این محصول، سالم‌ترین و کامل‌ترین شکل جو است که پختن آن به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، اکثر مردم جو دوسر پرک را به آن ترجیح می‌دهند. جو دوسر پرک بافت نرم‌تری دارد و زودتر پخته می‌شود.
جو دو سر را معمولاً برای صبحانه به عنوان اوتمیل مصرف می‌کنند. در این صورت جو در آب یا شیر جوشانده می‌شود. اوت‌میل بسیار خوشمزه و چیزی شبیه فرنی است و با میل کردن آن از خواص جو دوسر بهره مند خواهید شد. از جودوسر همچنین در کلوچه‌ها، گرانولا، کوکی‌ها و سایر خوراکی‌های خوشمزه خانگی استفاده می‌شود.

جو دو سر پرک فوری

ارزش غذایی جو دو سر


جودوسر ترکیب خوبی از همه درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را دارد. این محصول، منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر و پروتئین باکیفیت است. به طور کلی جو دوسر دارای ترکیب و تعادل خوبی از اسیدهای آمینه ضروری است.
فواید و خواص جو دو سر فراوان است؛ چراکه سرشار ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مهم است. در واقع نصف فنجان (۷۸ گرم) جو خشک حاوی موارد زیر می‌شود:

_آهن: ۹.۴ درصد از نیاز روزانه
_مس: ۱۷.۶ درصد از نیاز روزانه
_روی: ۱۳.۴ درصد از نیاز روزانه
_فولات: ۳.۲۴ درصد از نیاز روزانه
_منیزیم: ۱۳.۳ درصد از نیاز روزانه
_منگنز: ۶۳.۹۱ درصد از نیاز روزانه
_فسفر: ۱۳.۳ درصد مقدار نیاز روزانه
_ویتامین B1 (تیامین): ۱۵.۵٪ از نیاز روزانه
_ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): ۹.۰۷٪ از از نیاز روزانه

مقادیر کمتری از کلسیم، پتاسیم، ویتامین B6 پیریدوکسین و ویتامین B3 نیاسین
نکته: یک فنجان جو دو سر پرک فوری دارای ۵۱ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی و ۸ گرم فیبر است. همین وعده تنها ۳۰۳ کالری دارد. این بدان معنی است که جو یکی از مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید و از آن لذت ببرید.

تفاوت جو و جو دوسر چیست؟


در درجه اول، جو و جودوسر از نظر ارزش غذایی متفاوت هستند. جو دوسر بدون شک مغذی و سالم است و بسیاری از اوقات به عنوان غلات صبحانه (اوت میل) استفاده می‌شود. با این حال، جودوسر از نظر ارزش غذایی نمی‌تواند از خود جو جلو بیفتد. در حالی که هر دو پروتئین خوبی دارند، مقدار پروتئین جو دوسر در هر وعده تقریباً نصف جو است. همچنین جو حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سلامت دستگاه گوارش شما را تضمین می‌کند، اما جو دو سر مقدار بسیار کمتری فیبر دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی خواص جو دوسر کمتر از خواص جو است.
جو و جو دوسر هر دو انتخاب‌های خوبی برای میان وعده هستند. همچنین، هر دو به پیشگیری از بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ کمک می‌کنند.
تفاوت دیگر این دو غلات در نحوه مصرف‌شان است. مردم معمولاً خوردن جو دوسر برای صبحانه را ترجیح می‌دهند، زیرا برای‌شان خوشمزه‌تر و مغذی‌تر است. اما جو برای وعده صبحانه جالب نیست چراکه طعم شوری دارد و بیشتر برای آش و سوپ استفاده می‌شود.

خواص جو دوسر


همان‌طور که گفتیم، فواید و خواص جو دوسر فراوان است. همین موضوع باعث شده که از آن در موارد مختلفی استفاده شود و افراد زیادی آن را به عنوان یک وعده غذایی مفید و مغذی مصرف کنند. اکنون مهم‌ترین خواص جو دوسر را معرفی می‌کنیم.
۱. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها
جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی‌فنول است. قابل توجه‌ترین گروه آنتی اکسیدان‌ها به نام avenanthramides است که تقریباً تنها در جو دوسر یافت می‌شود.
تحقیقات زیادی نشان می‌دهند جو دوسر به کاهش سطح فشار خون شما کمک می‌کنند. این مولکول باعث گشاد شدن (گسترش) عروق خونی می‌شود و منجر به جریان خون بهترتان خواهد شد. علاوه بر این، ترکیبات جو دوسر دارای اثرات ضد التهابی و ضد حساسیتی نیز هستند.
۲. کاهش خطر بیماری‌های قلبی
مقاله ای در مجله آمریکایی لایف استایل پزشکی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد؛ این تحقیق خواص جو دوسر را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی تایید کرد.
محققان دریافتند که خوردن غذاهای غنی از منابع فیبر محلولِ جو دو سر (جو دوسر پرک، سبوس جو دوسر و آرد جو دوسر) به کاهش خطر بیماری سرخرگ کرونری قلب کمک می‌کند. آن‌ها نتیجه گرفتند که مصرف جو دو سر به طور قابل توجهی کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد که خوشبختانه این امر احتمالِ دچار شدن به بیماری‌های قلبی خطرناک را پایین می‌آورد. بنابراین از خواص جو دوسر برای سلامتی قلب‌تان غافل نشوید!
۳. کمک به رفع یبوست
افراد در هر سن و سالی ممکن است یبوست را تجربه کنند. تقریباً ۱۶ نفر از ۱۰۰ بزرگسال و حدود ۳۳ نفر از هر ۱۰۰ میانسال ۶۰ ساله و بالاتر به یبوست دچار هستند.
مطالعات نشان می‌دهد که سبوس جو دوسر، یک لایه بیرونی غنی از فیبر غلات دارد که به درمان یبوست در افراد مسن کمک می‌کند. یک تحقیق میدانی نشان داد که وضعیت یبوست ۳۰ فرد مسن‌تری که روزانه سوپ یا دسر حاوی سبوس جو دوسر را به مدت ۱۲ هفته مصرف کرده‌اند، بهبود یافته است؛ طوری که در اکثر افراد نیاز به داروی ملین به طور کامل برطرف شد. درواقع یکی از خواص جو دوسر، کاهش مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا است.
۴. کاهش خطر ابتلا به آسم
آسم، شایع‌ترین بیماری مزمن در کودکان است که به دلیل اختلال التهابی در مجاری تنفسی‌شان به وجود می‌آید. اگرچه همه کودکان علائم مشابهی ندارند، اما بسیاری از آنها سرفه مکرر، خس خس سینه و تنگی نفس را تجربه می‌کنند.
تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که دادن زودهنگام جو به کودک (البته پس از ۶ ماهگی)، می‌‌تواند از آن‌ها در برابر ابتلا به آسم محافظت کند.
۵. کنترل قند خون
دیابت نوع ۲ یک بیماری شایع است. این بیماری معمولاً از کاهش حساسیت به هورمون انسولین ناشی می‌شود. یکی از خواص جو دوسر، کمک به کاهش سطح قند خون است، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. بتاگلوکان موجود در جو دو سر نیز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. برای کنترل قند خون و بهتر شدن کلی حال‌تان پیشنهاد می کنیم که ورزش را نیز به برنامه زندگی خود وارد کنید.
در نتیجه جو دو سر پرک فوری یکی از بهترین و پرفایده‌ترین غلات به حساب می‌آید. این محصول نقش زیادی در رژیم‌های مختلف لاغری و بدنسازی دارد و به روش‌های مختلفی باعث افزایش سلامتی می‌شود. با وارد کردن این دانه‌های طلایی به رژیم خود، از خواص جو دوسر بهره‌مند شوید! قیمت خرید جو دو سر پرک فوری بسیار رقابتی است و دلیل ان کیفیت و تازگی ان می‌باشد بنابراین وجود یک فروشگاه معتبر برای خرید این محصول بسیار با اهمیت است من به شما دوستان فروشگاه اینترنتی هانی‌فود را پیشنهاد می‌کنم که محصولات ارگانیک با کیفیت دارد و ارسال فوری محصولات یکی از بهترین خدمات مشتریانشان می باشد.

جو دو سر پرک فوری از کجا


با توجه به اهمیت و خواص ویژه ای که این نوع جو دارد قیمت خرید جو دو سر پرک فوری نیز اهمیت دارد و همچنبن فروشگاهی که از ان این محصول خریداری می‌شود من طبق تجربه فروشگاه اینترنتی هانی فود را به شما عزیزان پیشنهاد  می کنم زیرا تمامی محصولات ارگانیک و تازه بوده و سیستم ارسال فوری هم دارند. همچنی از شما دوستان دعوت میکنم مقاله تاثیر کینوا قرمز بر پوست را نیز مطالعه کنید.

تاثیر کینوا بر زیبایی

۱۵ بازديد

تاثیر کینوا قرمز بر پوست چیست؟

آیا می‌دانید با مصرف کینوا می‌توانید یک‌ پوست شفاف و درخشان داشته باشید؟ دغدغه مشکلات پوستی خود را چگونه رفع می‌کنید.
برای پاسخ به این سؤال‌ها پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با ما همراه باشید.
کینوا (تلفظ keenwah) یک ماده غذایی فوق‌ العاده بدون گلوتن است که در جامعه سلامت طبیعی، طوفانی به پا کرده است. دانه‌های کینوا‌ یک جایگزین برای برنج و سایر غلات است. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و به ‌طور سنتی از آن برای تهیه سوپ، فرنی، کیک و سالاد و … استفاده می‌کردند.
آنچه کینوا قرمز را خاص می‌کند این است که فاقد گلوتن و به‌ علاوه غنی از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی ازجمله پروتئین، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، آهن، فیبر و غیره است.
کینوا که اغلب به‌ عنوان “superfood” یا “supergrain” نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین غذاهای بهداشتی در جهان است. این گیاه یک‌ ساله است که به دلیل بذرهای خوراکی آن کاشته می‌شود؛ بنابراین وقتی به مهم‌ترین خواص کینوا اشاره می‌کنیم، منظور از فواید دانه‌های آن است. همان‌طور که بذرها همان چیزی است که ما معمولاً استفاده می‌کنیم.
کینوا قرمز همان‌طور که گفته شد قدمتی چند هزار ساله دارد که توسط اینکاها کشف شد. مصرف کینوا قرمز نه ‌تنها به ‌صورت خوراکی صورت می‌گیرد، بلکه برای زیبایی پوست نیز بسیار تأثیرگذار است.
شما با تهیه و مصرف کینوای باکیفیت از مراکز فروش عمده کینوا با یک تیر، دو نشان می‌زنید. به این صورت که نه ‌تنها مواد مغذی زیادی را به بدن می‌رسانید و غذای رزیمی می‌خورید، بلکه به بهبود پوست هم کمک می‌کنید. فروشگاه پالیزار خرید را برای شما مشتریان عزیز راحت کرده است چرا که با توکل به خدا و حمایت مشتریان عزیز توانسته است کینوای باکیفیت و مقرون‌ به‌ صرفه‌ای را به مشتریان عزیز خود ارائه دهد.
در این مقاله سعی داریم با بررسی ارزش غذایی دانه کینوا قرمز به فواید زیبایی مناسب برای پوست اشاره ‌کنیم پس با ما همراه باشید.
کینوا قرمز
همان طورکه قبلاً گفته شد کینوا قرمز غنی از ویتامین‌های گروه B است، مواد مغذی که با کاهش رسوبات ملانین تیره در پوست به درمان لکه‌های پیری و سایر شرایط مربوط به رنگ ‌دانه سازی پوست کمک می‌کند. ویتامین B12 موجود در کینوا با سایر ویتامین‌های گروه B تداخل می‌کند تا رنگ پوست سالم را حفظ کند.
کینوا قرمز همچنین حاوی مهارکننده‌های تیروزیناز، آنزیم‌هایی است که باعث کاهش رنگ ‌دانه‌ها و مشکلات مرتبط می‌شود و ویتامین B3 موجود در کینوا که نیاسینامید نیز نامیده می‌شود، به درمان آکنه کمک می‌کند. نواحی قرمز و ملتهب را که اغلب همراه با آکنه هستند، تسکین می‌دهد.
با مقادیر بالای ویتامین B2، ریبوفلاوین، کینوا، کشش، لطافت و انعطاف‌پذیری بیشتری در پوست ایجاد می‌کند. اگر مطابق همیشه به‌ طور اساسی از پوست خود مراقب کنید، غذاهای کامل و کینوا را در رژیم غذایی خود بگنجانید، درنتیجه شما به‌ سلامت پوست خود کمک کرده و بهبود می‌یابید.

نقش اسید فنولیک برای سلامت پوست
اسید فنولیک یکی دیگر از فواید کینوا قرمز در مورد پوست است. این ماده شیمیایی منحصربه‌ فرد موجود در کینوا قرمز کارهای خارق‌ العاده‌ای را انجام می‌دهد. اکنون به این فواید و مزایا می‌پردازیم.
پوست ملتهب و قرمزی را به حداقل می‌رساند.
حلقه‌های تیره زیر چشم را کاهش می‌دهد.
رنگ ‌دانه‌های رنگی در پوست را کاهش می‌دهد.
آسیب DNA در سلول‌های پوست را کاهش می‌دهد.
لکه‌های خورشید را کاهش می‌دهد.
که همه این مزایا از یکنواختی پوست پشتیبانی می‌کنند. پس اکنون نه ‌تنها می‌توانید در رژیم غذایی خود گنجانده بلکه می‌توانید از فواید آن برای پوست
بهره‌مند شوید.

چرا پوست شما به گاما-توکوفرول نیاز دارد؟

آیا شما درباره ویتامین E و فواید گسترده آن اطلاع دارید. خانواده ویتامین E شامل چندین گروه شیمیایی است: توکوفرول ها و توکوترینوها. در داخل توکوفرول‌ها، گروهی از گاما-توکوفرول‌ها التهاب را کاهش می‌دهند، از برخی سرطان‌ها محافظت می‌کنند و از قرار گرفتن در معرض اشعه محافظت می‌کنند (فکر کنید خورشید اینجا است).
گاما توکوفرول‌ها رادیکال‌های آزاد را کنترل می‌کنند و با حمایت از چرخه زندگی و تولید مثل سالم سلول‌ها به پوست ما کمک می‌کند تا جوان‌تر بماند. وقتی غذاهای عالی برای سلامت پوست خود انتخاب می‌کنیم نمی‌توان این عمل ضدالتهابی را نادیده گیریم. کینوا در رأس این زنجیره غذایی است.
اثرات پلی ساکاریدهای دیواره سلولی بر روی پوست
پلی ساکاریدهای سلول دیواری، نقشی اساسی در سلامت کلی بدن ما دارند. بدون شک، این ‌یکی از دلایل غالباً نادیده گرفته شدن بیماری‌های مختلف پوستی است.
پلی ساکاریدها برای بدن و ساختارهای پوستی ما طبیعی هستند. آن‌ها اجزای طبیعی داخل پوست هستند که دارای قدرت اتصال به آب و خاصیت ضد اکسیدانی هستند.
یکی از مهم‌ترین نقش‌های پلی ساکاریدهای دیواره سلولی افزایش محتوای آب اپیدرم یا همان لایه خارجی یا لایه خارجی پوست است. علاوه بر این، برای افزایش سیالیت غشای سلول. در یک‌کلام، پلی ساکاریدها برای حفظ تعادل آب در پوست ما فوق العاده مهم هستند. بدون آب، پوست موانع و عملکردهای محافظتی خود را از دست می‌دهد، که این امر در زیبایی ظاهری بسیار تاثیر گذار است.
یکی دیگر از مواد فوق‌العاده مفید برای مرطوب‌سازی پوست که باید به آن توجه کنیم، اسید هیالورونیک است که به ‌وفور در بدن ما یافت می‌شود. اگر پوستی زرق‌وبرق دار و شاداب‌تر می‌خواهید کینوا را به‌عنوان یکی از مواد اصلی منوی صبحانه، ناهار و شام خود قرار دهید!

آیا کینوا قرمز از کلاژن محافظت می‌کند؟

کینوا به‌ عنوان ماسک صورت برای سلامت پوست مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده موضعی از کینوا آنزیمی به نام ماتریس متالوپروتئیناز را مهار می‌کند که مسئول f یا تجزیه کلاژن و الاستین است.

آیا کینوا سرشار از کلاژن است؟

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن ما است. برای ساخت آن به عناصر زیادی احتیاج دارد و یکی از آن‌ها بلوک‌های پروتئینی است.
از آنجا که کینوا تقریباً یک تعادل کامل بین 9 اسید آمینه ضروری است، آن‌ها را برای ساخت و نگهداری کلاژن فراهم می‌کند. لیزین یکی از اسیدهای آمینه موجود در کینوا است که مستقیماً به تولید کلاژن کمک می‌کند. یک دلیل دیگر ضروری این است که انسان نمی‌تواند ماده شیمیایی را در بدن خود ایجاد کند.
نگهداری پوست در تمام مراحل زندگی زنان مهم است؛ اما در دوران بارداری، دوره یائسگی و یائسگی بسیار مهم ‌تر می‌شود. پس به پوست خود بها دهید و از این نعمت الهی و دانه شگفت‌انگیز در برنامه زیبایی خود استفاده کنید.
کینوا حاوی ویتامین A است که هنگام تأخیر درروند پیری، مادر تمام ویتامین‌ها است. خطوط ریز را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پوست شما جوان به نظر برسد؛ ریبوفلاوین موجود در کینوا (ویتامین B2) خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. حتی آکنه را درمان می‌کند، زیرا می‌تواند به کاهش تولید سبوم کمک کند.

ضد پیری

کینوا با آنتی‌ اکسیدان‌های قدرتمند مانند کوئرستین و پلی فنول‌ها مبارزه می‌کند که با استرس اکسیداتیو مقابله می‌کنند. استرس اکسیداتیو در اثر رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود که اکسیژن سلول‌های بدن ازجمله سلول‌های پوستی را می‌ربایند. این امر منجر به ایجاد خطوط ریز، چین‌ وچروک و پوستی خراب می‌شود؛ بنابراین کینوا قرمز را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از درون با این رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و پوستی بدون چین‌ و چروک ایجاد کند!
خوردن کینوا مطمئناً به بدن کمک زیادی می‌کند. اما که مجبور نیستیم قسمت اعظم آن را بخوریم. بلکه می‌توان از آن به ‌صورت ماسک استفاده کرد. یک مرکز آبگرم در پرو صورت پاک‌کننده Deep Hydration Cleansing معتقد است که کینوا آب‌رسانی عمیق را ارائه می‌دهد و پیری زودرس پوست را متوقف می‌کند. کینوا قرمز لایه‌ بردار بسیار مؤثری است و پوست را روشن و شفاف کرده و تغذیه مناسب را به پوست می‌دهد.

کینوا قرمز

خواص ترمیم زخم

بله، خوردن کینوا قرمز به ‌سرعت زخم‌ها را بهبود می‌دهد! زیرا حاوی لیزین است که به بهبود سریع بافت آسیب‌ دیده ازجمله بافت اسکار کمک می‌کند. این ویتامین همچنین حاوی یک ویتامین B به نام ریبوفلاوین است که خاصیت ارتجاعی پوست را ایجاد و همچنین باعث انعطاف‌پذیری و نرمی آن می‌شود.

آکنه را پاک می‌کند

کینوا قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به پاک‌سازی آکنه کمک می‌کند. ناگفته نماند، این ماده همچنین دارای فیبر غذایی زیادی است که به دفع مناسب مواد زائد از طریق روده بزرگ کمک می‌کند. اگر این مواد زائد به ‌درستی یا سریع از بین نرود، به‌صورت جوش و آکنه جمع شده و از طریق پوست خارج می‌شود. برای دیدن کاهش این مشکلات، کینوا را به رژیم خود اضافه کنید.

لکه‌های تیره و تغییر رنگ را کاهش می‌دهد

یکی از مزایای شگفت‌آور زیبایی کینوا این است که با از بین بردن لکه‌های تیره پوست شما را یکدست می‌کند. ویتامین‌های موجود در کینوا جمع شدن
گرانول‌های ملانین را که باعث ایجاد لکه‌های تیره، لکه‌های سیاه و سایر تغییر رنگ‌ها می‌شود، کاهش می‌دهد.

باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود

کینوا حاوی لیزین، یک اسید آمینه ضروری است که فقط از طریق رژیم غذایی به دست می‌آید. این ماده در تولید الاستین و کلاژن استفاده می‌شود که بافت یکدست را می‌سازد و همچنین پوست را محکم، لطیف و صاف می‌کند!

لایه‌ بردار

شما می‌توانید از کینوا پخته ‌شده استفاده کرده که یک اسکراب کینوا تمیزکننده ملایم برای لایه ‌برداری سلول‌های مرده است. گرانول‌های نرم کینوا پخته‌ شده پوست ملایم را بدون اینکه خیلی خشن باشد و برش‌های ریز در سطح پوست ایجاد کند مانند اسکراب‌های خشن حاوی گرانول‌های بزرگ و تیز مانند شکر سفید، به ‌آرامی تراش می‌دهند؛ بنابراین اگر پوست حساسی دارید سعی کنید از کینوا پخته‌ شده به‌عنوان اسکراب لایه ‌بردار سریع استفاده کنید!
نحوه استفاده از کینوا برای زیبایی طبیعی
دستورالعمل فرنی صبحانه کینوا

لایه‌ بردار صورت و بدن کینوا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.
1. دستورالعمل فرنی صبحانه کینوا
صبحانه کینوا سرشار از پروتئین است و تهیه‌ی آن ساده است، ½ فنجان کینوا، 1 ½ فنجان آب و 2 عدد سیب خرد شده را در قابلمه اضافه کنید و بجوشانید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد. سیب‌ها باید نرم و کینوا با آب غوطه ورشوند. 2 قاشق چای‌خوری پودر دارچین و عسل کافی برای مزه دار کردن را هم بزنید. مخلوط را به یک ‌کاسه منتقل کنید و میل کرده ولزت ببرید!
2. لایه‌ بردار صورت و بدن کینوا
صبحانه مقوی با محصولات کینوا تهیه کنید تنها کافی است ½ فنجان کینوا پخته‌ شده را با 1 قاشق چای‌ خوری عسل و ¼ فنجان ما است ترکیب کنید. می‌توانید این غذا را تا 2 روز در یک ظرف درب‌دار در یخچال نگهداری کنید. مقدار مناسبی را برداشته و آن را برای چند دقیقه روی پوست بمالید. مثل همیشه با صابون و آل ولرم بشویید.

طرز تهیه ماسک لایه ‌بردار کینوا

مواد لازم برای تهیه ماسک عبارت است از:
نیم فنجان کینوا
یک فنجان آب
یک فنجان ماست
یک قاشق عسل
یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو اگر صورتتان جوش دارد.
برای تهیه ماسک یک روز کینوا را در یخچال بگذارید. سپس کینوا را خیس کرده و بعد از جوشیده شدن آب، کینوا را اضافه کرده و سپس حرارت را کم کرده و به مدت 20تا 25دقیقه در آن را بگذارید. سپس بعد از خنک شدن با عسل و آبلیمو ترکیب کرده و بر روی صورت بگذارید به مدت 20 دقیقه و سپس با آب ولرم بشویید. با این کار شما می‌توانید پوست شفاف و اتفاقات هیجان‌انگیز را در پوست خود تجربه کنید. این ماسک را می‌توانید به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید.
آیا به دلایل دیگری برای داشتن پوست شفاف و درخشان لازم نیاز دارید پس وقت را تلف نکنید و همین‌ الان خرید کنید.
فروشگاه هانی‌فود با توکل به خدا همواره در تلاش است که رضایت شما مشتریان عزیز را به حفظ کند و محصولی باکیفیت و مقرون‌ به ‌صرفه که دارای
قیمت خرید کینوا قرمز مناسب در بین سایر فروشگاه‌ها می‌باشد سلامت را ارائه داده

با تغذیه از آفتاب محافظت کنید

۱۰ بازديد

از پوست خود با تغذیه مراقبت کنید


دیگر به روزهای گرم و آفتابی سال رسیده ایم و در چنین مواقعی افرادی که نمی دانند چگونه خود را از آسیب نور خورشید محافظت کنند. من آنها را مقصر نمی دانم چون اطلاعات متناقض زیادی در این باره وجود دارد. اصل حرفی که می خواهم بزنم این است: غذا اولین خط دفاعی ما است. آنچه می خوریم می تواند تاثیری بزرگ روی چگونگی مقابله پوست با نور خورشید داشته باشد. خوردن برخی از میوه ها و سبزیجات خاص، مواد خامی به ما می دهد که بتوانیم با استفاده از آن، یک لایه محافظتی برای پوست خود ایجاد کنیم.
در ادامه می خواهم چند توصیه و ترفند که برای محافظت پوست در این ماه های گرم استفاده می کنم را با شما در میان بگذارم: در آب سبزیجات یا اسموتی صبحگاهی خود، مقداری سبزیجات چلیپایی اضافه کنید.
غذاهایی که در این خانواده قرار می گیرند عبارتند از بروکلی، کلم، کلم بروکسل و گل کلم. این سبزیجات به داشتن آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان معروفند که به محافظت سلول های بدن در برابر اشعه های UV کمک می کند. گل کلم همچنین منبعی غنی از هیستیدین است که باعث تولید مقدار سالمی از اسید یوروکانیک می شود که خود محافظت کننده ای طبیعی است. من اخیرا در اسموتی هایم از گل کلم استفاده می کنم. گل کلم حالتی خامه ای به اسموتی هایم می دهد.

به آب خود، کمی مرکبات اضافه کنید


انجام این کار نه تنها تامین آب بدن را دلنشین تر می کند بلکه مرکباتی مانند لیمو و پرتقال سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C مانند آنتی اکسیدان عمل می کند. با رادیکال های آزاد مقابله می کند، پوست را سالم و دور از خطر سرطان نگه می دارد. حتی می توانید مقداری از این مرکبات را داخل بطری آب خود نگهداری کنید. از سالاد میوه لذت ببرید مقداری هندوانه و زردآلو را به صورت مکعبی برش دهید و آنها را به همراه دانه های انار، داخل یک کاسه قرار دهید و روی آنها کمی آب مرکبات بریزید. این ترکیب، نه تنها سرشار از ویتامین C است بلکه پرتقال مقداری آنتی اکسیدان کاروتنوئید نیز در خود دارد. این مواد شیمیایی گیاهی تاثیر تشعشعات UVB را کاهش می دهند. هندوانه حاوی لیکوپن است که از آفتاب سوختگی و سرطان پوست پیشگیری می کند، دانه های انار نیز لایه های بالایی پوست را تقویت می کنند.

در برنامه غذایی خود از اسپیرولینا استفاده کنید

پودر اسپیرولینا

من هر روز به دلایل زیادی از اسپیرولینا استفاده می کنم. وقتی نوبت به محافظت در برابر نور خورشید می رسد اسپیرولینا حاوی آنتی اکسیدانی به نام آستاکسانتین است. این ماده شیمیایی گیاهی، بیش از 500 برابر قدرت ویتامین E را دارد و نشان داده می تواند پوست و چشم ها را از آسیب اشعه های UV محافظت کند. می توانید اسپیرولینا را در اسموتی یا آب سبزیجات خود استفاده کنید. هر روز کمی شکلات تلخ میل کنید.
این جلبک‌های آبی و سبز از منابع فوق‌العاده انرژی‌اند. دو قاشق اسپیرولینا می‌تواند ۸ گرم پروتئین کامل به بدنتان برساند. علاوه بر همه این‌ها، این مقدار اسپیرولینا ۲۲ درصد نیاز روزانه بدن به آهن و تیامین و ۴۲ درصد نیاز روزانه بدن به مس را پوشش می‌دهد. اسپیرولینا دارای مقادیر خوبی منیزیم، ریبوفلاوین، منیزیم، پتاسیم و مقداری از دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

هر روز کمی شکلات تلخ میل کنید

مطمئن شوید شکلاتی که می خرید حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد، هرچه تیره تر بهتر. شکلات تلخ چهار برابر بیشتر از چای سبز در خود آنتی اکسیدان دارد. به دنبال انواع خوش کیفیت و ارگانیک آن باشید.

با توجه به تجربه خرید رضایت‌بخشی که از مجموعه هانی‌فود که یک فروشگاه آنلاین محصولات خالص و ارگانیک است این فروشگاه را www.honeyfood.com را به شما عزیزان نیز پیشنهاد می‌کنم واقعا قیمت خرید پودر اسپیرولینابسیار ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها است و همچنین مقاله قبل که مرتبط با داشتن تغذیه سالم است نیز مطالعه بفرمایید و نظراتتون را به ما بگید.