معجزه جو دو سر پرک فوری

استفاده از چاشنی و ادو‌یه‌های مختلف بهترین طعم‌ها را می‌آفرینند

معجزه جو دو سر پرک فوری

۱۱ بازديد

جو دو سر پرک فوری یکی از سالم‌ترین غلات روی زمین است و هرچه از خواص جو دوسر بگوییم، کم گفته‌ایم. این دانه‌های کرم رنگ، بدون گلوتن و منبع عالی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های مهم هستند.
مطالعات نشان می‌دهد که جو و جو دوسر فواید زیادی برای سلامتی دارند و باعث کاهش وزن، افزایش عضله سازی، کاهش سطح قند خون و کاهش خطر بیماری قلبی می‌شوند. این مطلب را تا آخر بخوانید و به طور کامل از خواص جو دوسر در زندگی خود باخبر شوید.

جو دوسر چیست؟


جو دوسر، نوعی غلات کامل است که با نام علمی Avena sativa شناخته می‌شود. این محصول، سالم‌ترین و کامل‌ترین شکل جو است که پختن آن به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، اکثر مردم جو دوسر پرک را به آن ترجیح می‌دهند. جو دوسر پرک بافت نرم‌تری دارد و زودتر پخته می‌شود.
جو دو سر را معمولاً برای صبحانه به عنوان اوتمیل مصرف می‌کنند. در این صورت جو در آب یا شیر جوشانده می‌شود. اوت‌میل بسیار خوشمزه و چیزی شبیه فرنی است و با میل کردن آن از خواص جو دوسر بهره مند خواهید شد. از جودوسر همچنین در کلوچه‌ها، گرانولا، کوکی‌ها و سایر خوراکی‌های خوشمزه خانگی استفاده می‌شود.

جو دو سر پرک فوری

ارزش غذایی جو دو سر


جودوسر ترکیب خوبی از همه درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را دارد. این محصول، منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر و پروتئین باکیفیت است. به طور کلی جو دوسر دارای ترکیب و تعادل خوبی از اسیدهای آمینه ضروری است.
فواید و خواص جو دو سر فراوان است؛ چراکه سرشار ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مهم است. در واقع نصف فنجان (۷۸ گرم) جو خشک حاوی موارد زیر می‌شود:

_آهن: ۹.۴ درصد از نیاز روزانه
_مس: ۱۷.۶ درصد از نیاز روزانه
_روی: ۱۳.۴ درصد از نیاز روزانه
_فولات: ۳.۲۴ درصد از نیاز روزانه
_منیزیم: ۱۳.۳ درصد از نیاز روزانه
_منگنز: ۶۳.۹۱ درصد از نیاز روزانه
_فسفر: ۱۳.۳ درصد مقدار نیاز روزانه
_ویتامین B1 (تیامین): ۱۵.۵٪ از نیاز روزانه
_ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): ۹.۰۷٪ از از نیاز روزانه

مقادیر کمتری از کلسیم، پتاسیم، ویتامین B6 پیریدوکسین و ویتامین B3 نیاسین
نکته: یک فنجان جو دو سر پرک فوری دارای ۵۱ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی و ۸ گرم فیبر است. همین وعده تنها ۳۰۳ کالری دارد. این بدان معنی است که جو یکی از مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید و از آن لذت ببرید.

تفاوت جو و جو دوسر چیست؟


در درجه اول، جو و جودوسر از نظر ارزش غذایی متفاوت هستند. جو دوسر بدون شک مغذی و سالم است و بسیاری از اوقات به عنوان غلات صبحانه (اوت میل) استفاده می‌شود. با این حال، جودوسر از نظر ارزش غذایی نمی‌تواند از خود جو جلو بیفتد. در حالی که هر دو پروتئین خوبی دارند، مقدار پروتئین جو دوسر در هر وعده تقریباً نصف جو است. همچنین جو حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سلامت دستگاه گوارش شما را تضمین می‌کند، اما جو دو سر مقدار بسیار کمتری فیبر دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی خواص جو دوسر کمتر از خواص جو است.
جو و جو دوسر هر دو انتخاب‌های خوبی برای میان وعده هستند. همچنین، هر دو به پیشگیری از بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ کمک می‌کنند.
تفاوت دیگر این دو غلات در نحوه مصرف‌شان است. مردم معمولاً خوردن جو دوسر برای صبحانه را ترجیح می‌دهند، زیرا برای‌شان خوشمزه‌تر و مغذی‌تر است. اما جو برای وعده صبحانه جالب نیست چراکه طعم شوری دارد و بیشتر برای آش و سوپ استفاده می‌شود.

خواص جو دوسر


همان‌طور که گفتیم، فواید و خواص جو دوسر فراوان است. همین موضوع باعث شده که از آن در موارد مختلفی استفاده شود و افراد زیادی آن را به عنوان یک وعده غذایی مفید و مغذی مصرف کنند. اکنون مهم‌ترین خواص جو دوسر را معرفی می‌کنیم.
۱. سرشار از آنتی اکسیدان‌ها
جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفیدی به نام پلی‌فنول است. قابل توجه‌ترین گروه آنتی اکسیدان‌ها به نام avenanthramides است که تقریباً تنها در جو دوسر یافت می‌شود.
تحقیقات زیادی نشان می‌دهند جو دوسر به کاهش سطح فشار خون شما کمک می‌کنند. این مولکول باعث گشاد شدن (گسترش) عروق خونی می‌شود و منجر به جریان خون بهترتان خواهد شد. علاوه بر این، ترکیبات جو دوسر دارای اثرات ضد التهابی و ضد حساسیتی نیز هستند.
۲. کاهش خطر بیماری‌های قلبی
مقاله ای در مجله آمریکایی لایف استایل پزشکی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد؛ این تحقیق خواص جو دوسر را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی تایید کرد.
محققان دریافتند که خوردن غذاهای غنی از منابع فیبر محلولِ جو دو سر (جو دوسر پرک، سبوس جو دوسر و آرد جو دوسر) به کاهش خطر بیماری سرخرگ کرونری قلب کمک می‌کند. آن‌ها نتیجه گرفتند که مصرف جو دو سر به طور قابل توجهی کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد که خوشبختانه این امر احتمالِ دچار شدن به بیماری‌های قلبی خطرناک را پایین می‌آورد. بنابراین از خواص جو دوسر برای سلامتی قلب‌تان غافل نشوید!
۳. کمک به رفع یبوست
افراد در هر سن و سالی ممکن است یبوست را تجربه کنند. تقریباً ۱۶ نفر از ۱۰۰ بزرگسال و حدود ۳۳ نفر از هر ۱۰۰ میانسال ۶۰ ساله و بالاتر به یبوست دچار هستند.
مطالعات نشان می‌دهد که سبوس جو دوسر، یک لایه بیرونی غنی از فیبر غلات دارد که به درمان یبوست در افراد مسن کمک می‌کند. یک تحقیق میدانی نشان داد که وضعیت یبوست ۳۰ فرد مسن‌تری که روزانه سوپ یا دسر حاوی سبوس جو دوسر را به مدت ۱۲ هفته مصرف کرده‌اند، بهبود یافته است؛ طوری که در اکثر افراد نیاز به داروی ملین به طور کامل برطرف شد. درواقع یکی از خواص جو دوسر، کاهش مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا است.
۴. کاهش خطر ابتلا به آسم
آسم، شایع‌ترین بیماری مزمن در کودکان است که به دلیل اختلال التهابی در مجاری تنفسی‌شان به وجود می‌آید. اگرچه همه کودکان علائم مشابهی ندارند، اما بسیاری از آنها سرفه مکرر، خس خس سینه و تنگی نفس را تجربه می‌کنند.
تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که دادن زودهنگام جو به کودک (البته پس از ۶ ماهگی)، می‌‌تواند از آن‌ها در برابر ابتلا به آسم محافظت کند.
۵. کنترل قند خون
دیابت نوع ۲ یک بیماری شایع است. این بیماری معمولاً از کاهش حساسیت به هورمون انسولین ناشی می‌شود. یکی از خواص جو دوسر، کمک به کاهش سطح قند خون است، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. بتاگلوکان موجود در جو دو سر نیز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. برای کنترل قند خون و بهتر شدن کلی حال‌تان پیشنهاد می کنیم که ورزش را نیز به برنامه زندگی خود وارد کنید.
در نتیجه جو دو سر پرک فوری یکی از بهترین و پرفایده‌ترین غلات به حساب می‌آید. این محصول نقش زیادی در رژیم‌های مختلف لاغری و بدنسازی دارد و به روش‌های مختلفی باعث افزایش سلامتی می‌شود. با وارد کردن این دانه‌های طلایی به رژیم خود، از خواص جو دوسر بهره‌مند شوید! قیمت خرید جو دو سر پرک فوری بسیار رقابتی است و دلیل ان کیفیت و تازگی ان می‌باشد بنابراین وجود یک فروشگاه معتبر برای خرید این محصول بسیار با اهمیت است من به شما دوستان فروشگاه اینترنتی هانی‌فود را پیشنهاد می‌کنم که محصولات ارگانیک با کیفیت دارد و ارسال فوری محصولات یکی از بهترین خدمات مشتریانشان می باشد.

جو دو سر پرک فوری از کجا


با توجه به اهمیت و خواص ویژه ای که این نوع جو دارد قیمت خرید جو دو سر پرک فوری نیز اهمیت دارد و همچنبن فروشگاهی که از ان این محصول خریداری می‌شود من طبق تجربه فروشگاه اینترنتی هانی فود را به شما عزیزان پیشنهاد  می کنم زیرا تمامی محصولات ارگانیک و تازه بوده و سیستم ارسال فوری هم دارند. همچنی از شما دوستان دعوت میکنم مقاله تاثیر کینوا قرمز بر پوست را نیز مطالعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.