نوشیدنی چای ماچا چیه؟

استفاده از چاشنی و ادو‌یه‌های مختلف بهترین طعم‌ها را می‌آفرینند

نوشیدنی چای ماچا چیه؟

۶ بازديد
در چند سال اخیر، چای ماچا به دلیل رنگ سبز روشن و فواید سلامتی بی‌شمارش، محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. ماچا بخشی از خانواده چای سبز است، اما با خواص چند برابر. برخلاف شکل‌های سنتی چای سبز که در آن برگ‌ها را در آب جوش، دم می‌کنید، ماچا پودری است که از برگ‌های ساییده شده چای سبز درست می‌شود. به همین دلیل، هنگامی که ماچا را مصرف می‌کنید، غلظت بیشتری از مواد مغذی و چربی‌سوز برگ‌ها را دریافت خواهید کرد. به همین دلیل چای ماچا برای سلامتی بسیار مفید است. تا انتها با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این چای خوش رنگ به دست بیاورید.

چای ماچا چیست؟


ماچا نوعی چای سبز پودری است که سرشار از آنتی اکسیدان است و به روشی متفاوت از چای سبز معمولی، کشت و تولید می‌شود. ریشه این چای به چین و ژاپن می‌رسد. در این کشورها چای ماچا به هنگام استراحت و مدیتیشن، مصرف می‌شود و به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد در افزایش طول عمر بسیار موثر است.

پودر ماچا

تاریخچه چای ماچا

این روزها، تقریباً می‌توانید آن را در هر کافی شاپ در سراسر جهان پیدا کنید. قبل از این که قوری برای دم کردن برگ‌های چای وجود داشته باشد، رسم اولیه چینی‌ها این بود که برگ‌های چای را به صورت پودر در می‌آوردند و سپس چای آسیاب شده را در یک کاسه با آب داغ هم می‌زدند. در حالی که بعداً چینی‌ها «چای سبز کوبیده شده» را کنار گذاشتند و طرفدار برگ‌های چای سبز دم کرده شدند. اما تاریخ غنی ماچا به قرن دوازدهم باز می‌گردد و برای بیش از 800 سال جزء مهم فرهنگ چای ژاپنی بوده است. مشهورترین داستان این است که راهب بودایی ژاپنی، میوآن ایسای برای یافتن چای سبز راهی چین شد. کشیش جوان که ایسای نام دارد، از تجربه خود در چین برای رشد و نوشیدن «چای ساییده شده» استفاده کرد. در نهایت، او رسم نوشیدن چای ماچا را در سراسر ژاپن گسترش داد. این نوشیدنی تشریفاتی با شور و شوق توسط طبقه سامورایی ژاپن پذیرفته شد. سامورایی‌ها جنگجویان ترسناک و در عین حال بافرهنگ و اعضای عالی رتبه جامعه ژاپنی بودند. گفته می‌شود که سامورایی‌ها مراسم چای ژاپنی را با افزودن صدها مرحله دقیق به این تمرین، از جمله حرکات خاص دست، طراحی مناسب اتاق چای، و دستورالعمل‌هایی برای نحوه نشستن و نحوه آماده‌سازی، به یک شکل هنری و سنت فرهنگی تبدیل کردند. مراسم چای سبز بخشی جدایی ناپذیر از آموزش سامورایی‌ها بود و به آن‌ها کمک می‌کرد تمرکز و صبر خود را در آماده شدن برای نبرد بیشتر کنند.

ارزش غذایی و کالری چای ماچا


آنتی اکسیدان‌های موجود در ماچا – یکی از جنبه‌های کلیدی ارزش غذایی ماچا – از سم‌زدایی، کاهش التهاب و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به پیری و بیماری شود، حمایت می‌کند. ماچا معمولاً محتوای کافئین بیشتری نسبت به چای سبز، کافئین مشابهِ چای سیاه و کافئین کمتری نسبت به قهوه دم کرده دارد. از آن جایی که ماچا از بوته‌های چای در سایه تولید می‌شود، برگ‌های چای تمایل بیشتری به حفظ کافئین خود دارند. با این حال، مانند تمام نوشیدنی‌های کشت شده از گیاهان کافئین‌دار، میزان کافئین در هر فنجان چای ماچا به نحوه تهیه پودر ماچا بستگی دارد. هنگام خرید بسته بندی را به دقت مطالعه کنید تا از نحوه تولید آن مطمئن شوید.

۲۲۵ گرم نوشیدنی محتوای کافئین در انواع چای به شرح زیر است:
چای سبز 24 تا 40 میلی گرم کافئین
چای سیاه 14 تا 61 میلی گرم
کافئین ماچا 25 تا 70 میلی گرم
کافئین قهوه دم کرده 85 تا 200 میلی گرم کافئین

طبع چای ماچا چیست؟


طبع چای سبز سرد و خشک است. غلظت چای ماچا به دلیل داشتن پودر برگ چای سبز، سردی بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است با کمی عسل، دارچین، شیره انگور یا خرما میل شود. به ویژه کسانی که طبع خودشان نیز سرد است و مشکلات گوارشی دارند. انواع چای ماچا ماچا در بسیاری از مناطق در سراسر ژاپن رشد می‌کند و هر منطقه، طعم‌ها و رنگ‌های کمی متفاوت را در برگ‌های آسیاب شده نهایی چای سبز ارائه می‌دهد.
ماچا معمولا در دو درجه کیفیتی مختلف فروخته می‌شود: درجه تشریفاتی درجه تشریفاتی باکیفیت‌ترین ماچا از جوانه‌ها و برگ‌هایی است که با دقت کشت شده‌اند. درجه تشریفاتی بیشترین توجه را به جزئیات در طول پرورش می‌دهد تا تازه‌ترین، لطیف‌ترین مزه و صاف‌ترین ماچای زمین را به دست آورد. درجه تشریفاتی معمولا به تنهایی و بدون هیچ شیرین‌کننده یا افزودنی دیگری سرو می‌شود.

پودر چای ماچا را از کجا بخرم؟

پودر ماچا با توجه به خواص گفته از چای ماچا تهیه پودر خالص خیلی مهم است و در نتیجه فروشگاه معتبری که این چای خوش طعم و خوش رنگ را با درجه خلوص بالا ارائه دهد انگشت شمار است اما من به شما عزیزان فروشگاه اینترنتی هانی‌فود را معرفی میکنم که محصولات ارگانیک و تازه ارائه می دهد و همچنین قیمت خرید پودر ماچا را نسبت به سایر فروشندگان مناسب و در اسرع وقت تحویل می دهد. همچنین از شما عزیزان دعوت میکنم مطلب مربوط به تنقلات خوری سالم را نیز مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.